۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳

رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی:

علایم عمومی بیماری تب دنگی مانند سرماخوردگی است

علایم عمومی بیماری تب دنگی مانند سرماخوردگی است

تبریز-رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: عامل اصلی بروز بیماری تب دنگی پشه زدگی و انتقال از طریق پشه "آئدس" به انسان و علایم عمومی بیماری تب دنگی همچون سرماخوردگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، عامل اصلی بروز بیماری تب دنگی را پشه زدگی و انتقال از طریق پشه "آئدس" به انسان عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گزارش و مورد حتمی از این بیماری در آذربایجان شرقی و حتی استان‌های همجوار واصل نشده است.

به گفته وی در حال حاضر استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس مواردی از بیماری تب دنگی گزارش و ثبت شده است و بر اساس آخرین گزارش‌ها وجود پشه آئدس در استان گیلان نیز محرز است.

حقایی با تاکید بر مراقبت و حساسیت مردم در خصوص بیماری تب دنگی، یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و نیز افزایش دمای هوا، احتمال اینکه محل‌های زیست پشه روز به روز گسترش یافته و بیماری مزبور نیز توسعه یابد، وجود دارد.

وی علائم عمومی بیماری تب دنگی را همچون سرماخوردگی دانست و ادامه داد: تب ملایم تا شدید از علائم بسیار مهم این نوع بیماری است و نشانه‌های همچون اسهال، استفراغ، ضایعه‌های پوستی نیز برای مبتلایان وجود دارد که این علائم در رده‌های سنی کودکان بیش از بزرگسالان بروز پیدا می‌کند.

کد خبر 6160872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha